We use cookies

We use cookies and other tracking technologies to improve your browsing experience on our website, to show you personalized content and targeted ads, to analyze our website traffic, and to understand where our visitors are coming from. More info

 

10 vecí, o ktoré je potrebné postarať sa ešte pred začatím sťahovania domácnosti

  • 02-1-2023
  • Real Estate
Facebook

Je zrejmé, že stres k veľkému sťahovaniu patrí. Všade sú totižto krabice, neporiadok, zhon a množstvo pobehujúcich ľudí naokolo. S troškou včasného plánovania sa však naoko nevyhnutnému stresu môžete aspoň do určitej miery vyvarovať a sťahovanie zvládnuť bez zbytočných starostí.

Preto ak chystáte nejaké sťahovanie, urobte si život o niečo jednoduchší a prečítajte si náš zoznam vecí, o ktoré by ste sa mali včas postarať, s niekoľkými zaujímavými tipmi navyše.

1. Zapojte internet

Skontaktujte sa so svojim poskytovateľom internetu a spojazdnite ho vo vašom novom bývaní aspoň tri týždne pred samotným nasťahovaním. Ušetrí vám to frustráciu a nepohodlie, ktoré by ste po nasťahovaní sa do nového domu inak pociťovali. Je dôležité urobiť tak s dostatočným predstihom z toho dôvodu, že väčšina poskytovateľov internetu má zarezervované termíny už niekoľko týždňov vopred.

2. Prepíšte energie na svoje meno

Akonáhle sa presťahujete, je potrebné prepísať energie z mena predošlého vlastníka na vaše vlastné. Proces je pritom nesmierne jednoduchý: skontaktujete sa so svojim dodávateľom energií, odovzdáte mu svoje osobné údaje, novú adresu a preferované dátumy pripojenia, pričom spoločnosť sa už postará o zvyšok.

Mnohým dodávateľom energií bohate postačuje len jeden, alebo maximálne dva pracovné dni na to, aby vás prepojili. Je však dôležité prepísať energie s časovým predstihom preto, aby ste sa vyhli zaúčtovaniu poplatkov za používanie energií predošlým vlastníkom.

3. Premyslite si čo urobíte v deň sťahovania s deťmi a domácimi zvieratami

Je zrejmé, že pracovníci sťahovacej firmy nemajú pri práci čas na to, aby navyše dávali pozor aj na vaše ratolesti, veselo pobehujúce po miestnosti. Okrem starostí s organizáciou sťahovania a emocionálne náročným procesom lúčenia sa so starým domovom, by sa vám tak počas tohto dňa pridala na rozum aj povinnosť zvýšenej ostražitosti a starostlivosti o vaše deti. Určite sa teda zhodneme na tom, že počas dňa sťahovania bude najlepším nápadom vymyslieť pre deti iný program.

Poproste preto niektorého člena rodiny alebo blízkeho priateľa, aby sa vám o ne postaral a ideálne ich vyzdvihol ešte pred príchodom sťahovacej firmy. Ušetríte ich tak znudenosti a neistote, ktorú by pri celom procese mohli pociťovať. Ešte pred ich odchodom z domu im však navrhnite, aby si zbalili vlastnú krabicu s (pre nich) dôležitými vecami, ktoré tak budú po príchode do nového domova vedieť jednoducho a rýchlo nájsť. Nielen že ich tým na istý čas zabavíte a odpútate od všeobecného chaosu, zároveň im následné vybaľovanie pomôže rýchlejšie sa zabývať v novom prostredí. Najmä ak im do nového domova pribalíte aj niekoľko drobností, na ktoré sú naviazaní. Rýchlejšie tak  nadobudnú pocit istoty a lepšie budú znášať aj jednotlivé zmeny.

Nehnuteľnosť

Čo sa týka domácich zvieratiek, pokúste sa pri svojich zvyčajných rutinách zotrvať v čo najväčšej možnej miere. Počas dňa D ich ale jednoznačne vyvarujte stresu z nových ľudí a prílišného hluku a umiestnite ich do osobitnej miestnosti so zavretými dverami. Pri prevoze citlivejších zvieratiek, ako napr. mačiek, využite v prenosných klietkach im známe podstielky. Prípadne ich môžete na jeden deň zveriť priateľovi alebo chovateľskej stanici. Nezabúdajte však na fakt, že to môže zvieratká značne zmiasť a rozrušiť. Ideálne je preto zotrvať s nimi počas celého sťahovania.

Akonáhle prídete do novej domácnosti, vyčleňte vo vašom domove osobitný priestor pre vášho domáceho maznáčika. Naplňte ho známymi hračkami a pachmi, aby si tak na nové prostredie navykol rýchlejšie. Pokiaľ je vašim domácim miláčikom mačka, dajte jej niekoľko týždňov na privyknutie si na nový domov a až potom ju pustite von. Pokiaľ máte psa, pokúšajte sa ho brať na prechádzky v okolí čo možno najčastejšie, aby si tak privykol na nové vonkajšie prostredie. Okrem toho, pokúste sa dodržiavať vami zaužívané rutiny tak, ako by sa presťahovaním vôbec nič nezmenilo.

4. Oboznámte rodinu a priateľov so svojimi novými kontaktnými údajmi

Rovnako, ako by ste mali informovať všetky príslušné inštitúcie a spoločnosti o zmene svojho bydliska, mali by ste tak urobiť aj v prípade svojej rodiny a priateľov.

Neváhajte a pošlite im preto krátku textovú správu alebo e-mail, ktorý ich upovedomí o vašej novej adrese a telefónnom čísle. Tak s vami budú môcť jednoducho ostať v kontakte aj po vašom presťahovaní.

5. Zmeňte svoju adresu

Tento krok je najlepšie vykonať čo možno najskôr. Po jeho naplnení sa už totižto nebudete musieť spoliehať na nových nájomcov vášho bývalého domova aby vám posúvali vašu poštu.

Okamžite preto individuálne kontaktujte podniky, či vládne orgány a uistite sa tak, že vaša pošta bude pravidelne doručovaná na to správne miesto. Nezabudnite:

  • aktualizovať predplatné časopisov
  • kontaktovať svoju poisťovňu a inštitúciu, ktorá registruje vaše vozidlo
  • aktualizovať svoje údaje pre potreby zoznamu voličov
  • informovať svoju banku o zmene vášho bydliska
  • aktualizovať údaje pre všetky finančné inštitúcie

6.  Zabaľte si špeciálnu krabicu

Jedna z najdôležitejších vecí, ktorú po nasťahovaní budete potrebovať, je krabica so všetkým potrebným pre vybalenie a nainštalovanie vášho nábytku, či spotrebičov. Táto krabica by tak mala obsahovať imbusové kľúče, akékoľvek náradie potrebné na skladanie nábytku, vrecká so skrutkami z nábytku (ktorý ste ešte v bývalom domove demontovali), nožnice, skrutkovače, maskovaciu lepiacu pásku, prachovky a lepidlo. Ak budete mať všetky tieto položky uložené na jednom mieste, zásadne vám to ušetrí čas pri vytváraní a dolaďovaní vášho nového domova.

7. Vybavte si poistenie domácnosti, ktoré poistí nielen váš dom, ale aj jeho zariadenie

Pri sťahovaní sa do nového domova zaistite, aby vaše súčasné postenie domácnosti zaniklo dňom vysťahovania sa z neho a nové poistenie nadobudlo účinnosť dňom nasťahovania sa. Týmto spôsobom sa tak budete môcť sťahovať bez zbytočných starostí.

Čo sa týka samotného procesu sťahovania sa, väčšina poisťovní vám vie zabezpečiť aj nejakú formu tranzitného poistenia a to zvyčajne už obsiahnutú v balíčku štandardného poistenia novej domácnosti. Ide pritom o poistenie ochraňujúce vás a váš prepravovaný majetok v prípade požiaru, alebo dopravnej nehody. Pokiaľ však vaša poisťovňa takúto službu v rámci základného poisťovacieho balíčka neponúka, je možné zakúpiť ju ako samostatný produkt sťahovacej spoločnosti alebo si ju zaobstarať od špecializovaného poisťovateľa, ktorý sa práve na takéto situácie zameriava.

Samozrejme, pokiaľ zatiaľ nedisponujete žiadnym poistením, je najvyšší čas si ho zaobstarať. A to aj v prípade, ak vašimi jedinými hodnotnými vecami sú iba laptop, iPad alebo televízia. Náklady na ich náhradu v prípade lúpeže totižto ďaleko prevážia náklady na poistné poplatky za jeden rok.

Byty

8. Nechajte svoj nový domov profesionálne vyčistiť

Aj napriek tomu, že väčšina nehnuteľností prejde profesionálnym čistením hneď po tom, čo sa z neho bývalí nájomníci odsťahujú, dom býva zvyčajne prázdny a opustený ešte nejakú dobu pred tým, než sa do neho noví vlastníci nasťahujú. To znamená, že zabezpečiť jeho opätovné vyčistenie nie je vôbec zlý nápad.

Uistite sa však, že si na túto prácu najmete skutočných profesionálov, ktorí sa dôkladne postarajú o poriadok a hygienu v každej jednej miestnosti.

9. Nechajte si vytvoriť náhradné kľúče

A urobte tak ešte hneď v ten deň, počas ktorého získate kľúče od nového domu. Sťahovanie je totižto nielen nesmierne náročný, ale aj chaotický proces a preto sa môže veľmi jednoducho stať, že kľúče od nového domu po ceste stratíte, niekde zapatrošíte alebo sa nešťastnou náhodou vymknete a to najmä v prípade, že ste si v novom domove ešte neosvojili rutinu odkladania kľúčov a zamykania dverí.

Nechajte si tak vytvoriť kópie kľúču pre každého člena rodiny a zároveň si vytvorte aj niekoľko náhradných kusov.

10. Zabaľte si krabicu s nevyhnutnými vecami na prežitie prvej noci

Rovnako ako je dôležité vytvoriť si krabicu s vecami pre jednoduchšie vybalenie sa, taktiež je dôležité vytvoriť si krabicu s pomôckami na pohodlné strávenie prvej noci.

Aby ste si uľahčili prácu po náročnom dni plnom sťahovania sa, do tejto krabice si zbaľte náhradné oblečenie na prezlečenie sa, základné hygienické potreby, toaletný papier, pyžamá, uteráky, posteľnú bielizeň a akékoľvek ďalšie náležitosti, ktoré môžete počas prvej noci v novom dome potrebovať (ako napr. aj čajové sáčky, alebo kávu).

Zvyčajne totižto ide o tie malé veci, ktoré robia dom domovom a preto je dôležité mať všetky položky v ľahko prístupnom obale, aby ste kvôli jednej veci neboli nútení prehádzať celý dom hore nohami.

Zaujal Vás tento článok? Radi Vám povieme viac