spinner
Viac informácií →

11 things you have to sell to young people

Added: 17.2.2020

Po čom túžia mladí kupujúci?

Je faktom, že Generácia Y sa v poslednej dobe stala jednoznačnou dominantou na trhu s bývaním. Podľa prieskumu National Association of Realtor z roku 2016, ktorá skúmala generačné trendy vrámci trhu s nehnuteľnosťami, mileniáli (a teda tí, ktorí sa narodili v časovom období medzi rokmi 1980 až 2000) tvoria najväčší segment kupujúcich na trhu (až 35%) a umiestnili sa tak pred Generáciou X (26%), ktorá zahŕňa osoby narodené v rozmedzí rokov 1965-1979.

Vo všeobecnosti sú to tak práve tieto dve generácie, ktoré v najväčšej miere reprezentujú dnešných mladých kupujúcich. Aj napriek ich rozdielnemu veku je však tieto dve generácie možné rozdeliť na dve skupiny: Buď ide o mladých profesionálov, ktorí uprednostňujú dom na kľúč a zároveň od neho vyžadujú čo najmenej starostlivosti alebo ide o naozaj kreatívnych kupujúcich, ktorí chcú v priebehu času do nehnuteľnosti investovať a zanechať tak na nej svoj vlastný odtlačok, ktorý mu pridá hodnotu. Aj napriek tomu, že tieto dve skupiny pôsobia naozaj protikladným dojmom, viacerí realitní makléri tvrdia, že mladí kupujúci všetkých vrstiev majú pri kúpe domu veľa nevyhnutných požiadaviek, ktoré sa vo svojej podstate zhodujú.

Kupujúci

Zrenovovaná kuchyňa a kúpeľňa

Je zrejmé, že pri kúpe domu dbá takmer každý o to, aby kuchyňa a kúpeľňové príslušenstvo boli v perfektnom stave, ak nie rovno aj nové. Avšak tieto skutočnosti sú prednostne dôležité najmä pre dnešných mladých a finančne gramotných kupujúcich. Hlavným dôvodom, prečo sa mladí pri výbere domu zameriavajú najmä na stav kuchyne a kúpeľní je ich obmedzený finančný rozpočet. Väčšina ich financií je totižto použitá na zálohu a taktiež aj vybavenie domu. Nakoľko sú kuchyne a kúpeľne v rámci renovácie tými najdrahšími miestnosťami v celom dome, mladí majitelia si tak nadbytočné výdavky smerujúce týmto smerom jednoducho nemôžu dovoliť.

Avšak zatiaľ čo zrenovované kuchyne a kúpeľne jednoznačne pritiahnu pozornosť mladých kupujúcich k vašej nehnuteľnosti, sú to práve náklady na ich prestavbu, ktoré by mali prehodnotiť vaše myslenie. Koniec koncov predsa platí, že pokiaľ táto renovácia nie je finančne dosiahnuteľnou záležitosťou pre mladých kupujúcich, pravdepodobne to tak bude aj v prípade predajcu.

Navyše, na rozdiel od novej strechy alebo potrubí, vynovenie kuchyne a kúpeľne je taktiež záležitosťou vkusu a preto sa môže veľmi jednoducho stať, že nie každý potenciálny kupca bude s vaším výberom dizajnu miestností spokojný.

Pôdorys veľkej kuchyne

V čase predošlej generácie boli neskutočným trendom formálne jedálne. V súčasnosti sa im však neprikladá až taký význam. Z kuchyne sa stala miestnosť, v ktorej už ide o viac, ako len o prípravu jedál. Stala sa priestorom, kde sa stretáva celá rodina a okrem stolovania v nej trávi aj svoj voľný čas. Dôležitou požiadavkou mladých kupujúcich je tak v súčasnosti veľká kuchyňa, ktorá sa prostredníctvom otvoreného priestoru nenápadne prelína do ďalšej miestnosti, ktorou je zvyčajne obývacia izba s televíziou. V podstate je tak možné tvrdiť, že z kuchyne sa stal nový typ obývacej izby. Podobný princíp však môže platiť pre celý dom.

Dnešní mladí sú viac priťahovaní otvorenými priestormi, než striktným usporiadaním nehnuteľnosti, ktoré ju rozdeľuje na viaceré osobitné miestnosti. Opätovne to má niečo dočinenia so spôsobom, akým sa mladí zabávajú a ako trávia svoj voľný čas. Kupujúci požadujú, aby bolo v prípade zorganizovania spoločenskej akcie možné voľne prechádzať skrz celý dom. Myšlienka uzavretia hostí v jednej miestnosti pre nich jednoducho nie je prijateľná.

Domáca kancelária, resp. možnosť práce z domu

Je zrejmé, že v súčasnosti veľmi veľa mladých ľudí pracuje už len z domu. Všetky skutočnosti pritom nasvedčujú tomu, že tento trend bude v budúcnosti ešte viac viditeľný a častý. Preto sú dnes domáce kancelárie nesmierne príťažlivé. Väčšina realitných maklérov tak pri prehliadkach nehnuteľností poukazuje na to, ktorá z miestností by mohla byť práve pre tento účel využívaná a to najmä v prípade, ak sa v období predaja využíva, alebo prezentuje ako spálňa.

Domáce kancelárie však nie sú len pre tých, ktorí pracujú z domu na plný úväzok. Keďže v súčasnosti nám stále vyvíjajúca sa technológia zvyšuje mobilitu, mladí disponujú omnoho väčšími možnosťami, ako pracovať z domu. Mať vo vlastnom dome priestor vyčlenený výhradne na prácu je tak pre nich nesmierne dôležité, pretože im to pomôže zotrvať plne sústredenými na prácu, zatiaľ čo sú stále v pohodlí svojho domova.

Výhodná poloha nehnuteľnosti

Mladí kupujúci majú v otázke výhodnej polohy nehnuteľnosti odlišný názor od svojich rodičov, ktorí neboli nútení platiť vysoké čiastky za pohonné hmoty, alebo verejnú dopravu. Mladší kupujúci, s ktorými sa pravidelne stretávame, často hľadajú práve také nehnuteľnosti, ktoré sa nachádzajú v blízkosti verejnej dopravy a disponujú dobrou dostupnosťou ku všetkým dôležitým miestam v rámci mesta.

Viditeľný rozdiel však nastáva medzi mladými kupujúcimi a mladými kupujúcimi s deťmi. Prvá skupina totižto rada zotrváva v blízkosti centra mesta, kde je aj všetok spoločenský a aktívny život. Druhá skupina zasa preferuje niečo viac usadlé.

Rodina

Nízke náklady na udržiavanie domácnosti

Väčšina mladých kupujúcich sa na trhu snaží nájsť nehnuteľnosť, ktorá nie je príliš nákladná na údržbu. Poukazuje to na to, že nenáročné komponenty domácnosti ako napr. drevené podlahy (miesto veľkoplošného koberca) a žulové dosky sú kupcami v tejto vekovej kategórii vnímané vo veľmi pozitívnom svetle, pretože nielen že sú atraktívne, zároveň sú aj relatívne bezproblémové. V súčasnosti je možné pozorovať generačný posun smerom k spoločnosti, ktorá je viac „jednorázová“, pretože majitelia domov viac inklinujú k nahradzovaniu starých, či pokazených vecí - než k ich oprave.

Väčšina mladých kupujúcich vyrastala v prostredí kde mohla sledovať, ako si ich rodičia pravidelne vytvárajú plány na víkendy, nie v zmysle voľného času, ale v zmysle toho, čo všetko je okolo domu a v ňom potrebné urobiť. Z toho dôvodu tak aj oni sami boli často súčasťou viacerých domácich prác. No taktiež je potrebné povedať, že väčšina z nich v stopách svojich rodičov nemieni pokračovať. Takéto povinnosti im totižto prídu otravné a zbytočne zaťažujúce. Víkendy chcú tráviť pohodlne a miesto čistenia odtokov alebo kosenia trávy si radšej poriadne oddýchnu.

Technológie

Predchádzajúca generácia sa o technologické vybavenie nehnuteľnosti nezaujímala vôbec. V súčasnosti je ale situácia iná. Takmer prvé, čo mladých kupujúcich zaujíma, sú technologické aspekty. Pri prehliadke domu sa tak zaujímajú ako o bezdrôtové služby, tak aj internet a nie o káblové, či telefónne služby. V niektorých prípadoch tak ide práve o signál mobilného operátora, alebo možnosti poskytovateľa internetových služieb, ktoré definujú príťažlivosť nehnuteľnosti.

Zatiaľ čo sú mobilné telefóny a internetové služby mimo dosahu predajcu, predajcovia alebo ich agenti by na tieto otázky mali byť pripravení. Internet a mobilný signál sú pre dnešnú generáciu nesmierne dôležité a preto sa na ne budú pýtať. Práve z toho dôvodu potrebujete mať pripravené uspokojivé odpovede.

Energetická účinnosť

Vzhľadom na stále viac rastúce ceny za energie a rovnako rastúci záujem v ochrane životného prostredia, mladí kupujúci sa čoraz viac zameriavajú na domy, ktoré možno prostredníctvom súčasnej terminológie charakterizovať ako „zelené“. Avšak nie sú jediní. Dnes sú to už takmer všetci, čo hľadajú energeticky úsporné domy. Ak teda aj narazia na nehnuteľnosť, ktorá z tohto hľadiska zariadená nie je, potom je časté, že kupcovia tieto náklady zarátajú do svojich rozpočtov, aby premenu nehnuteľnosti mohli vykonať po jeho kúpe.

Ešte predtým, ako predajcovia vo veľkom začnú meniť všetky svoje nehnuteľnosti na ekologicky priateľské je potrebné varovať. Nemáme dojem, že by energetická úspornosť bola na trhu považovaná za najdôležitejší faktor kúpy nehnuteľnosti. Kupujúci sa javia ako skutočne rozumní čo sa týka izolácie, sezónnych ukazovateľov energetickej účinnosti a jej iných faktorov. Samotná energetická účinnosť však v rebríčku hodnôt prvé miesto nezaujíma. Pre výhodný predaj tak nie je nevyhnutná.

Efekt televíznej reality

Realitné šou vysielané v televízii majú na kupujúcich a ich vnímanie nehnuteľností obrovský dopad. Mladí záujemcovia tak často komentujú práve to, či a ako je dom na predaj usporiadaný a zariadený. Plné zariadenie vašej nehnuteľnosti je tak pre jej predaj nesmierne dôležité. Ide o nesmierne užitočný spôsob predaja, pretože pomáha kupujúcim cítiť sa ako doma už vo chvíli, keď prejdú vchodovými dverami nehnuteľnosti. S prázdnymi miestnosťami je totižto omnoho ťažšie vedieť si predstaviť, ako by ich domov mohol vyzerať po nasťahovaní.

Online fotografie

Pokiaľ máte vážny záujem o nalákanie mladých kupujúcich, potrebujete popremýšľať nad tým, ako sa vaša nehnuteľnosť prezentuje na online platformách. Pri prieskume domov na predaj sa totižto v prvom rade zameriavajú na online platformy. Dom preto musí disponovať naozaj profesionálnymi fotografiami, ktoré ho budú ukazovať v tom najlepšom svetle. Inak sa kupujúci nad ponukou ani nepozastavia.

Vzhľadom na zozbierané údaje je len veľmi ťažké ignorovať dôležitosť kvalitného online pôsobenia. Podľa posledných analýz spoločnosti National Association of Realtors, až 88% kupcov využíva internet na hľadanie domov na predaj, pričom 94% z tohto množstva tvoria práve mileniáli.